Partys and Projects - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu Partys and Projects - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu

Partys and Projects

Door: von

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 September 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Heeee allemaal:)

Hier weer een nieuw berichtje vanuit Denemarken! Hoe is het daar in Nederland? Lekker weertje?
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties vanuit Nederland! Het is erg leuk om te ontvangen en ik probeer zo snel mogelijk te reageren, sorry als het soms lang duurt..

Hier in Kopenhagen gaat het nogsteeds allemaal super duper :D Ik vermaak me prima en we hebben nog steeds vele feestjes! Zo hebben we iedere woensdag pizzaparty. Dit is in Laura's keuken en het concept is dat iedereen een topping meebrengt en dan worden er gewoon de hele avond pizza's gemaakt voor iedereen! Erg lekker natuurlijk en ook altijd heeel druk bezocht feestje!

Morgen hebben we graffiti party in onze residence! Dit houdt in dat iedereen een wit shirt aan doet en dan kun je elkaar onder spuiten met kleuren spuitbussen en stiften. Super veel zin in dit feestje :)

Behalve feestjes zijn we deze week ook echt met ons project gestart en aan de slag gegaan! JAJA HET IS EEN WONDER! Met vier andere meiden uit de klas zijn we een project aan het ontwikkelen over racisme. We willen de kinderen in de leeftijd van 6 tot 15 jaar bewust maken van wat racisme is, hoe het voelt gediscrimineerd te worden en wat de gevolgen kunnen zijn. Deze week zijn we bezig geweest met riskanalyses, stakeholder analyses, SWOT-analyses etc... Het serieuze werk is dus ook begonnen!!! Maaar heel interessant om te onderzoeken en te ontwikkelen. We zijn zelf de straat op gegaan om enquêtes af te nemen over racisme in Denemarken. Erg maf maar leuk om te doen!

Verder ben ik ook actief met Deense lessen en krijgen we zelfs huiswerk! ff wennen weer :P Ik ken wel al een paar Deense zinnen. Maar die zal ik jullie de volgende keer wel leren!

Behalve schoolopdrachten ben ik ook weer op het sportieve pad gegaan! Vanaf nu volleybal ik twee keer in de week op een universiteit hier in Kopenhagen! Eindelijk weer, heb het echt gemist!! Het is wel even wennen want het net hangt op mannenhoogte en er zijn bijna alleen maar mannen.. Maar toch ben ik erg blij dat ik weer ben begonnen:) Behalve volleyballen willen Laura en ik ook twee keer in de week gaan rennen, er is namelijk een heel mooi meer hier waar je kunt rennen!

Zoals je hoort ben ik dus iets meer ondernemend met andere dingen dan alleen maar feestjes en dat voelt lekker! Goeie combinatie van drie/vier avonden feest en vier dagen school, twee avonden sporten in de week :D Het enige wat ontbreekt is tijd om te slapen HAHA! Dus slaaptekort is altijd aanwezig.. Maaar ach dat hoort erbij!

Als ik dan een keertje tijd heb om te slapen, heb ik nu de eer om te slapen op een tweepersoons slaapbank! Deze heb ik via Facebook gratis weten te bemachtigen en dat is super fijn in mijn kamertje! Duss voor iedereen die graag langs wilt komen, ik heb plek :D

Wel dit was het wel zo'n beetje! Ik zou zeggen tot de volgende keer!
Liefs von

  • 19 September 2014 - 14:45

    Wilmy:

    He vonnie goed bezig daar en idd toch nog aan het studeren,. Geniet ervan en veel plezier op de grafiti party. Stuur maar wat fotos, dan kunnen we nog meegenieten

  • 20 September 2014 - 08:29

    Jelle:

    Heyyy Yvonn :) superleuk om te lezen :) Wat tegek dat je weer lekker aan het volleyballen bent. Doet me meteen denken aan Center Parcs, fijn dat je nu mensen om je heen hebt die het wél kunnen :p Ben echt benieuwd naar alles daar, ook die hippiewijk... Fijn weekend en veel plezier!

  • 20 September 2014 - 15:40

    Henk En Petra:

    Hoi Yvonne,

    Weer een superleuk verhaal, leuk dat het goed met je gaat. Mooi dat je bent gaan volleyen, heb je toch niet voor niets die lessen van Adri gevolgd....Blijf genieten, voordat je het weet zit je weer in Nederland.

    Groetjes Henk en Petra

  • 21 September 2014 - 12:35

    Bets Kroon:

    hallo Yvonne
    zoals ik lees gaat het goed met jou,enj jullie hebben het druk om alles
    bij te houden .
    leuk dat je weer kunt volleyen ,
    maar het echte werk is ook begonnen voor je er erg in heb zijn de maanden om
    maar eerst maar de winter mee maken,
    leuk om je belevenis te lezen

    groetjes
    opa-oma x











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Yvonne

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 6387

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: