Eerste weekje Kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu Eerste weekje Kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Kopenhagen!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Augustus 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Goddag (Goeiedag in het Deens) allemaal :)

Inmiddels ben ik al weer een weekje in Kopenhagen, en ik heb me zeker niet verveeld hier!

Vrijdag tegen 17.00u zijn we aangekomen in Kopenhagen bij onze flat waar we we met onze mentor hadden afgesproken. Bij aankomst was het wel even schrikken. Onze flat bleek te bestaan uit twee gebouwen. Het ene gebouw was zo goed als af, de ander bleek nog lang niet af te zijn!!

Laura heeft het geluk in het gebouw te zitten dat zo goed als af is, terwijl ik even in een shock was (en mam, pap en bas ook) omdat ik in het gebouw zit dat echt een bouwval is. (Zie foto's)

Gelukkig zijn mijn kamer en de keuken heel erg mooi en alles is nieuw!(Zie foto's) Ik heb deze week dan ook ervaren dat ik het hier wel ga overleven. Het enige vervelende is het lawaai wat de bouw met zich meebrengt (ja vanaf 7.00 's ochtends...) maar ook daar kan ik meeleven! We hebben ook geklaagd en er wordt gekeken of we een compensatie kunnen krijgen.

Genoeg over de flat, want dit was echt het enigste minpuntje wat ik kan benoemen na deze eerste week hier! Toen we vrijdag arriveerde hebben we (Laura en ik) gelijk een meisje uit Italië(Claudia) en een meisje uit Slovenië(Eva) ontmoet die in dezelfde flat wonen en ook Social Work studeren. Erg leuk! Na deze korte kennismaking zijn we een hapje gaan eten met pap mam en bas. We hebben lekker bij Jensen's Bøfhus gegeten, op aanraden van Bas! Hierna zijn we terug gegaan naar de flat en een beetje op tijd gaan slapen, want we waren moe van de reis.

Zaterdag zijn Laura en ik met Claudia en Eva op pad gegaan. We hebben een fiets gekocht voor Claudia en daarna hebben we in het zonnetje gepicknickt met Deense en Hollandse wijn en beschuitjes met hagelslag in een park midden in Kopenhagen! Super gezellig en het Engels spreken ging verrassend goed. (Jippie!) Op een gegeven moment (rond 18.00) ging het regenen en zijn we een pub ingegaan met z'n vieren! In de pub hebben we onze eerste gekke maar grappige ervaring opgedaan met Deense jongeren! Er waren allemaal studenten die introductieweek hadden van de universiteit. Ze gingen de hele dag van pub naar pub verkleed als viking of sneeuwwitjes! Toen wij de pub in kwamen waren allen mannen in hun onderbroek aan het dansen, zingen en drinken en ze gingen helemaal om ons heen dansen toen wij naar de wc wilde gaan (hun lichamen waren niet verkeerd:P) maar toch was het vrij ongemakkelijk... Haha, we hebben in ieder geval gelachen en het was een ervaring die we niet gauw vergeten! Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we een lekker Italiaanse pasta gegeten! Mmmm!

's Avonds zijn wij vier samen met twee Ethiopiërs ook uit onze flat de stad in gegaan! Daar hebben we lekkere drankjes genuttigd en natuurlijk gedanst! Het was superrr!

Zondag lekker uitgeslapen en 's middags met pap, mam en Bas de stad ingegaan. Lekker rondgewandeld (in de regen helaas) en 's avonds hebben we weer een hapje gegeten in een restaurantje! Erg gezellig:) 's Avonds nog even op de bank gehangen met Eva en Claudia en toen lekker gaan slapen!

Maandag en dinsdag waren echte regeldagen op school met veel informatie. Het was erg leuk om alle andere studenten te ontmoeten (1 jongen de rest alleen meisjes:p), iedereen is heel sociaal! Het fietsen naar school (en naar het centrum) is nog even wennen! Het is 25 minuten fietsen naar school en naar het centrum! Veel wind, heuvels en REGEN zorgen er voor dat dit niet altijd een pretje! Maar zoals we hier tegen elkaar zeggen:"We'll get used to it!"
Buiten dat is het ook nog eens goed voor onze conditie en voor de lijn :D

Dinsdagochtend afscheid genomen van pap, mam en Bas. Dit was wel even een moeilijk momentje voor ons allemaal.. Maar ik ben blij dat ze er de eerste paar dagen waren! Missen ga ik ze zeker!!

Woensdag hadden we een meer inhoudelijke dag op school en 's avonds was er een activiteit in de stad voor alle exchange studenten, genaamd: Treasure Hunt! We kregen een vragenlijst mee en moesten op zoek gaan naar de antwoorden in de stad. Dit was een leuke manier om de mooie plekjes van Kopenhagen te ontdekken!

Donderdag was niet zo'n interessante schooldag, weer veel info! 's Avonds hadden we een kleine kitchenparty in de keuken van Laura's verdieping. Hier hebben we veel nieuwe mensen leren kennen uit verschillende landen! Bijvoorbeeld uit India, Polen, Duitsland, Italië, Denemarken, Zwitserland en Roemenië.

Vrijdagochtend lekker uitgeslapen, want we hoefden pas om 15.00 op school te zijn! Wat hebben we het toch slecht haha.. Op school hadden we een leuke dag waarbij we allerlei opdrachten moesten uitvoeren in groepjes. Op deze manier leerde je veel studenten kennen en dat was heel leuk en ook gezellig! We kregen zelfs typisch Deens eten, smørrebrod met van alles erop.. Dit was een beetje apart vond ik, niet heel lekker! Ik heb wel een foto toegevoegd van hoe het eruit ziet!

Rond 19.00 werden we naar het cafe in de school gebracht! Het café had de toepasselijke naam: Café coma! Hahaha, nee hoor mam ik zal me gedragen:p In het café hebben we lekker biertjes gedronken en met iedereen gekletst! Rond 22.00 ben ik met Claudia en Eva terug gegaan naar onze flat en hebben we nog een Deense film gekeken (met Engelse ondertiteling ofcourse) Daarna lekker gaan slapen:)!

Vandaag voor het eerst de was gedaan (Wow in 1x gelukt!) en me kamer gepoetst! En vanavond gaan we weer lekker de stad in voor wat dansjes en drankjes!

Nu zijn jullie een beetje op de hoogte van hoe het hier is! Jullie zien het volgende blog wel weer verschijnen!

Liefs von

• 23 Augustus 2014 - 19:53

Kelly:

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt met alle leuke mensen daar!! X

• 23 Augustus 2014 - 20:23

Karin:

Zo al van alles mee gemaakt in 1week lees ik.
    Fijn dat je het maar je zin hebt.
    Wel jammer dat het allemaal nog niet klaar is dat is ff balen.
    Maar jou kamer ziet er wel alweer knus uit net als toen in Doorn

Veel liefs xxx

• 23 Augustus 2014 - 23:52

Jos (pap):

Wat een leuke analyse van de afgelopen week.
    Zo blijven we lekker op de hoogte wat je allemaal meemaakt.
    Trouwens arme jongen met al die meiden.

Doe xxx

• 24 Augustus 2014 - 09:32

Alicia:

Ah wat super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van von!!
    Veel liefs x

• 24 Augustus 2014 - 11:46

Wilmy:

Ha Von leuk om te lezen. Wij vonden het ook fijn dat we jou weg hebben kunnen brengen. Kunnen we ons toch een beeld vormen van je nieuwe stekkie. En kopenhagen is erg mooi.We hebben ervan genoten.
    Probeer vooral te genieten ( en natuurlijk hard te studeren) .
    Liefs Mam xxxxx

• 24 Augustus 2014 - 20:20

Henk En Petra:

Hoi Yvonne, leuk verslag, mooi om te lezen. Je kamer ziet er gezellig uit. Goed studeren en svonds lekker dansen en genieten.
    Groetjes

• 25 Augustus 2014 - 17:11

Miepel:

Hannnna, jij hebt je zeker niet verveeld!!

Leuk dat de eerste week al zo goed is bevallen, op naar de rest van het avontuur =D
    Geniet er van en doe geen dingen die ik ook nie zou doen! ;)

dikke kus xxx uit vencity! <3

• 25 Augustus 2014 - 22:10

Bas:

Hoi Yvonne!

Leuk om jou ervaringen hier te lezen zo te zien heb je het goed na de zin daar.

Groetjes

• 26 Augustus 2014 - 11:36

Bets Kroon:

hoi Yvonne!

We hebben gelezen dat de eerste indruk in Denemarken wel goed is.

De foto's zijn ook mooi en aan meiden geen gebrek ,leuk om dat zo te zien
    Vertier heb je daar denk zo te zien ook wel.een mooie kamer en de rest komt
    ook wel goed .En nu maar aan studeren

Veel liefs
    Opa-Oma xxx

De foto's zijn ook mooi,en aan meiden gebrek ik denk dat het je daar wel luk

we

• 27 Augustus 2014 - 08:37

Nelly:

Ha vonneke

Wat heerlijk om te lezen dat het de eerste week al zo goed heeft gegaan,
    had ook niet niet anders verwacht van je, maak er een mooie leerzame tijd van,en vooral genieten he!!!!!

Groetjes uit T Ven
    Henk en Nelly