Ik hou van kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu Ik hou van kopenhagen! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Yvonne - WaarBenJij.nu

Ik hou van kopenhagen!

Door: Von

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 September 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Hallootjes,

hier weer een nieuw berichtje vanuit Kopenhagen! En ik moet zeggen, ik hou van deze stad!! In dit blog zal wel duidelijk worden waarom :)

In het laatste blog schreef ik dat ik die zaterdagavond de stad in zou gaan om lekker te dansen met leuke mensen uit de flat! Het was een geslaagde avond en ik werd zelfs aangezien voor een Deen! Iemand aan de bar sprak me aan in het Deens en ik vertelde in het Deens wat mijn naam was en hij praatte verder in het Deens!! Jeeeej ik kan het al een beetje:)

Zondag lekker uitgebrakt en 's avonds hadden we een verjaardagsfeestje in de keuken beneden in het gebouw! Gezellig gekletst en sommige mensen waren behoorlijk dronken (noem geen namen, haha:P)

Maandag lekker brak naar school en we hebben Deense studenten ontmoet waar we vanaf volgende week een project mee gaan starten! Alle studenten waren heel aardig en vertelde graag over leuke plekken in de stad om te chillen of uit te gaan! Handig!

Maandagavond hadden we introductieparty van de flat waarin ik woon! Weer een feestje dus! We hebben leuke spellen gedaan, zoals blind biljarten, bowlen met een bevroren kip en elkaar inrollen in wc papier als mummies! Veel mensen leren kennen en lekker biertjes gedronken (want die hadden we nog niet genoeg op afgelopen weekend ghehe)

Dinsdag, woensdag en donderdag naar school geweest en veel geleerd over 'The Danish welfare system'. Gelukkig waren het allemaal korte dagen op school en woensdagavond hebben we de verjaardag van Katy gevierd (Duits meisje uit onze klas/flat) Dit was erg gezellig en omdat we donderdag pas om 16.00 bij de Deense les hoefde te zijn natuurlijk lekker door gefeest tot een uur of 15.00... :D

Vrijdagavond zijn we naar een feestje geweest in een super vette club in de stad, genaamd Penthouse! Het was een feestje voor exchange studenten en je betaalde ongeveer €13,- entree en dan had je de hele avond FREEE DRINKS! Dit was ook weer eruggg leuk en natuurlijk genoeg drankjes op!

Zaterdag zijn we naar de gaypride geweest hier in Kopenhagen! Ja ook hier hebben ze een gaypride! Ik vond het erg interessant en soms ook grappig of raar om te zien! Ik zal wat foto's toevoegen.. Zaterdagavond hadden we summerparty hier in het café in de flat! We begonnen met een lekkere BBQ en vervolgens tot diep in de nacht gefeest AGAIN!

Je kan je wel voorstellen dat we zondag lekker de hele dag hebben geslapen en een filmpje hebben gekeken! Luiiii en wallen die niet te verbergen zijn haha:P

Maandag weer lekker kort naar school geweest en gister hadden we een dagje vrij! En wat een geluk want het weer de laatste drie dagen is heel lekker! ZONNETJE JEUJJ:D We zijn gister dan ook naar het strand geweest, want ook dat hebben ze hier in Kopenhagen! Het was erg fijn en hierna zijn we naar Christiana geweest. Christiana is het hippiegedeelte van Kopenhagen! Er wonen hier allemaal hippies en het ruikt hier echt naar drugs.. Het was erg apart om te zien, alsof je door een pretpark loopt met gekleurde gebouwen en allerlei kraampjes.. Interessant om een keer te zien! Helaas mocht je hier geen foto's maken!

Vandaag kwam er een man in onze klas zijn levensverhaal vertellen. Hij was een crimineel voor 12 jaar en zijn verhaal was erg indrukwekkend! Intussen heeft hij zijn leven weer op de rit en is hij een Social Worker geworden! Dit was interessant:) Nu zijn we aan het wachten om vanmiddag weer naar de Deense Cursus te gaan en daarna hebben we PIZZAAA, want woensdag is pizzadag :D

Zoals jullie lezen bestaat mijn leventje hier tot nu vooral uit feestjes, feestjes en feestjes! Vanaf volgende week starten we met een project op school en verwacht ik ook wat meer voor school te moeten doen! Maaar voor nu vind ik het wel prima zo! Van het weekend weer paar feestjes op de planning! Dusss jullie horen wel weer van mij:)

Liefs Vonnie

  • 03 September 2014 - 15:29

    Lian:

    öl dä knäckebröd te èète. Tis zö dröög, dor mot-te wel bier bö drönken, Yvon.
    Zo te lezen gaat dat een heel mooie studietijd worden. Geniet ervan!

    Groeten van Lian


  • 03 September 2014 - 20:56

    Wilmy:

    He von, het klinkt wel heel gezellig allemaal. Kwam je daar niet voor je studie.???
    Geniet er maar lekker van. Liefs mam

  • 03 September 2014 - 22:57

    Ellie:

    Erg gezellig in Denemarken , geniet er van
    groetjes vanuit Afferden

  • 03 September 2014 - 23:43

    Christel:

    Haha partygirl. Volgens mij heb jij het PRIMA daar! Liefs Chris

  • 04 September 2014 - 15:31

    Carlijn:

    WOW Von! Wat een gefeest, klinkt heeeeerlijk. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar van want ik denk dat de tijd voorbij zal vliegen!

    Dikke kus xxxxxxx

  • 04 September 2014 - 20:32

    Henk En Petra:

    Hoi Yvonne,
    Fijn om te zien en te lezen dat je het goed naar de zin hebt. Feesten, feesten, feesten, school, feesten, feesten, feesten, goede verhouding!!! Veel plezier

  • 18 September 2014 - 10:38

    Brigitte En Jos:

    Wij zien wel dat het allemaal erg leuk is,en dat er veel te zien is,en dat er voor studeren ook nog wel ergens een gaatje vrij is.vraag smaakt het Deense bier of de jongens wel????
    Groetjes Brigitte &Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Yvonne

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 6381

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studeren in Kopenhagen

Landen bezocht: